Θεωρίες εκπαίδευσης

Εκπαιδεύοντας τη ζωή μας
19/04/2011
Συζήτηση με το Θεό
21/04/2011

Πως μπορούμε να εκπαιδεύσουμε το αύριο, όταν βασιζόμαστε στη γνώση του σήμερα και του χθες; Πως μπορούμε να δημιουργήσουμε μελλοντικά σχέδια προσωπικής ανάπτυξης αν η γνώση που λαμβάνουμε ακόμη και τώρα, μας εκπαιδεύει για όλα όσα εξελλίσονται γύρω μας και όχι μέσα μας;

Βασιζόμενοι σ’ ένα ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δε μας δίνει τρόπους ανίχνευσης του προσωπικού μας matrix και των δυνατοτήτων μας, χωρίς να μας ενθαρρύνει για την ανεύρεση της προσωπικής μας διαδρομής, στιγματίζοντας το λάθος και προωθώντας την βολική στάση της «πεπατημένης οδού», αλλαγές στο σήμερα και το αύριο δε γίνονται.

Πως αντιμετωπίζουμε το διαφορετικό; Πως στεκόμαστε ως εκπαιδευτές στην εναλλακτική πρόταση; Η απάντηση είναι μία ιστορία για την παιδική σοφία, που προβάλλει το μείζον θέμα της προσωπικής διαφοροποίησης.

Ζητήθηκε από μια ομάδα μαθητών να γράψουν μια λίστα με αυτά που κατά τη γνώμη τους ήταν τα σημερινά «Επτά θαύματα του κόσμου». Τα περισσότερα από τα παιδιά έγραψαν τα εξής:

1. Οι Πυραμίδες της Αιγύπτου
2. Το Taj Mahal
3. Το Grand Canyon
4. Το κανάλι του Παναμά
5. Το Empire State Building
6. Η Βασιλική του Αγ. Πέτρου
7. Το Σινικό Τείχος
Ενώ μάζευαν τα γραπτά, ο δάσκαλος πρόσεξε ότι μια μαθήτρια δεν είχε τελειώσει ακόμη το γράψιμο. Τη ρώτησε λοιπόν αν είχε κάποιο πρόβλημα με τη λίστα της.
Το κορίτσι απάντησε «Ναι, έχω λίγο πρόβλημα. Δεν μπορώ εύκολα να αποφασίσω, γιατί είναι τόσα πολλά…»
Ο δάσκαλος είπε, «Πες μας λοιπόν τι έχεις γράψει, για να δούμε αν μπορούμε να σε βοηθήσουμε».
Το κορίτσι στην αρχή δίστασε, μα μετά διάβασε:
“Πιστεύω ότι τα Επτά Θαύματα του κόσμου είναι…
1. Να βλέπεις
2. Να ακούς…
3. Να αγγίζεις…
4. Να γεύεσαι..
5. Να αισθάνεσαι…
6. Να γελάς…
7. Και να αγαπάς.”

Απλή θαυμαστή παιδική σοφία…

Δε χρειάζεται να βλέπουμε μόνο έξω από εμάς. Οι απαντήσεις είναι μέσα μας.