Για το taxcoach.gr: «Η αδιόρατη απλότητα της αξίας του values matrix στην επιχείρηση»

Η έκπληξη που περίμενε τον ψαρά της ζωής!
29/07/2014
Ποιος ειδικός μπορεί επιτέλους να βοηθήσει τη ζωή μου?
30/07/2014

Δε θα ξεχάσω την πρώτη φορά που χρειάστηκε να επισκεφτώ μία επιχείρηση και το πως ένιωσα μόλις αντίκρυσα μπαίνοντας, την επιγραφή, που είδα αναρτημένη στο ύψος των ματιών μου αλλά και του κάθε πελάτη που μπαίνει στο κατάστημα ώστε να έχει απόλυτα άμεση επικοινωνία με την επιγραφή αυτή.

values matrix στην επιχείρηση Τοποθετημένη ακριβώς πίσω από τον υπεύθυνο υποδοχής και σε ύψος όπου ένας φυσιολογικού ύψους πελάτης 1.75 εκ. θα μπορούσε να είναι σε απόλυτη επαφή με το μήνυμά της. Τι έγραφε το μήνυμα της επιγραφής; «Η επιχείρησή μας τη διοικείται από τρεις μετόχους: την καλοσύνη, την ευγένεια και την συνέπεια». Γνωρίζοντας πως το μήνυμα αντανακλά το morality matrix της επιχείρησης μέσα από την επιγραφή, στάθηκα για λίγο στα γραφόμενα και επικοινώνησα το μήνυμά της με τον υπεύθυνο. Συνήθως οι πελάτες βγαίνοντας από ένα κατάστημα παροχής υπηρεσιών μπορούν να καταλάβουν κάποιες αξίες της επιχείρησης, χωρίς να είναι απαραίτητο να τις διακρίνει, απλά αυτές οι αδιόρατες αξίες είναι που τον συγκρατούν και τον «έχουν πελάτη». Είναι τόσο αδιόρατες, διακριτικές και γεμάτες απλότητα που ακριβώς αυτό είναι και το μυστικό που προσφέρει την επιτυχία στην επιχείρηση. Το να φτάσει μία επιχείρηση στο σημείο

  • να «έχει καταπιεί» εξ ολοκλήρου το values matrix,
  • να το έχει κάνει κτήμα της,

λόγω της συνεχούς ενασχόλησης με τους μέντορες της επιχείρησης που φέρουν στα γονίδιά τους τον κώδικα ηθικής τους, που είναι αδιόρατος ακόμη και από τους ίδιους αλλά τον φέρουν όμως τόσο διακριτικά που τον αποπνέουν και αυτό είναι που έλκει τους πελάτες – θαμώνες της επιχείρησης, αυτό είναι «το κάτι» που καθορίζει το βαθμό δέσμευσης των πελατών με την επιχείρηση. Χωρίς να καταλαβαίνουμε τι μας αρέσει, τι μας έλκει, θέλουμε να βρισκόμαστε εκεί και να μοιραζόμαστε πολλές φορές με καμάρι την εμπιστοσύνη μας, στις υπηρεσίες της επιχείρησης αυτής και εδώ κολλάει το περιβόητο ή και διαβόητο πολλές φορές «word of mouth» ανάλογα με το αν τιμώνται ή όχι οι αξίες… Ένα άρθρο από την Ξένια Γιαννάκη για το taxcoach.gr